Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Επιτρέπεται το Pilates στην εγκυμοσύνη;

 
 
Η μέθοδος αναπτύχθηκε από τον Joseph Pilates (1883-1967). Art of Contrology ήταν το αρχικό όνομα της μεθόδου, που όλοι σήμερα γνωρίζουν με το όνομα Pilates. Η μέθοδος αυτή εξελίχθηκε, ολοκληρώθηκε και σήμερα είναι μια πλήρης μελέτη πάνω στην ανατομία και τη φυσιολογία του ανθρώπινου οργανισμού. Βάση της μεθόδου είναι ο πλήρης έλεγχος του νου, έτσι ώστε να επιτευχτεί και ο πλήρης έλεγχος του σώματος. Το κλασικό αρχικό σύστημα περιείχε 34 ασκήσεις εδάφους οι οποίες είναι σχεδιασμένες να εκτελούνται με ένα συνεχή τρόπο με σκοπό να δυναμώσουν και να επιμηκύνουν τους μύες ώστε να βελτιωθεί η στάση και η ευθυγράμμιση του σώματος. Σήμερα υπάρχουν πάνω από 500 παραλλαγές των ασκήσεων αυτών.
 
Το Pilates μπορεί να γίνει είτε χωρίς όργανα (ασκήσεις εδάφους), είτε με διάφορα όργανα (μπάλες κ.α.) ή τέλος οι ασκήσεις εκτελούνται σε ειδικά σχεδιασμένα όργανα (Reformers). Σε όλες τις περιπτώσεις απαιτείται η παρουσία ειδικά εκπαιδευμένων στη μέθοδο προπονητών-εκπαιδευτών. Το σύνολο του προγράμματος Pilates προϋποθέτει τη συμβολή της κοιλιάς, της μέσης και των γλουτών για τη στήριξη του υπόλοιπου σώματος. Για το λόγο αυτό τα συγκεκριμένα σημεία ασκούνται πρώτα και σε μεγαλύτερο βαθμό. Πέρα από τις ασκήσεις, αυτό που μαθαίνει όποιος ασχολείται με τη μέθοδο είναι να αναπνέει σωστά, να ελέγχει τους διαφορετικούς μηχανισμούς του σώματος και να ισορροπεί. Έμφαση δίνεται στην κοιλιακή χώρα που επιτυγχάνεται μέσω της σωστής αναπνοής η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ενέργεια του σώματος. H σωστή αναπνοή, εισπνοή και εκπνοή είναι αναπόσπαστο κομμάτι στην εκτέλεση όλων των ασκήσεων. Οι ασκήσεις και τα μαθήματα γίνονται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες αλλά και ικανότητες του κάθε σώματος.
 
Η εστίαση στην μέθοδο Pilates βρίσκεται στην ορθοστατική συμμετρία, τον έλεγχο της αναπνοής, την κοιλιακή δύναμη, τη σταθεροποίηση λεκάνης-σπονδυλικής στήλης-ώμων, την ευελιξία των μυών και την κινητικότητα των αρθρώσεων.
 
 
Στόχος των ασκήσεων της μεθόδου Pilates είναι η σωστή ευθυγράμμιση του σώματος, η ισορροπία στην κίνηση, η σύσφιξη και το λεπτότερο σώμα, η ενδυνάμωση της κοιλιακής χώρας, της πλάτης και των μηρών, η ελαστικότητα της σπονδυλικής στήλης και η απαλλαγή από πόνους και ενοχλήσεις, ενώ επιτυγχάνεται βελτίωση της λειτουργίας των πνευμόνων και της κυκλοφορίας του αίματος. O σχεδιασμός των ασκήσεων βασίστηκε σε πολλές εναλλαγές, με λίγες επαναλήψεις, έτσι ώστε να τονώνονται οι μύες, χωρίς να διογκώνονται, ν’ αναπτύσσεται η ελαστικότητα και η δύναμη, ενώ ταυτόχρονα, το σώμα αποκτά μια πρωτόγνωρη ισορροπία, χάρη και αρμονία.
 
Οι μύες είναι το κλειδί για τη σωστή στάση του σώματος και δουλεύοντας τους το σώμα επαναπροσδιορίζεται μόνο του στη σωστή στάση. Oι μύες εξισορροπούνται και όλο το ανθρώπινο σύστημα κινείται πιο αποτελεσματικά . Η μέθοδος Pilates αποτελεί ένα σύστημα από φυσικές ασκήσεις, που έχει σαν αποτέλεσμα ένα σώμα λεπτότερο, δυνατότερο, πιο υγιές και ελαστικό, χωρίς πόνους, μέσω της εναρμόνισης νου και σώματος.
 
Επιτρέπεται το Pilates στην εγκυμοσύνη; 
 
Η μέθοδος Pilates απευθύνεται σε όλους. Ενδείκνυται για όλες τις ηλικίες, άντρες και γυναίκες, ακόμα κι αν δεν έχουν γυμναστεί ποτέ, που θέλουν να βρίσκονται σε καλή φυσική κατάσταση. Καθώς πρόκειται για μέθοδο ασφαλή και ήπια, απευθύνεται και σε ειδικές ομάδες ανθρώπων (εγκύους, υπερήλικες, παιδιά), που μέσω προσαρμόσιμων ανά ομάδα ασκήσεων, μπορούν να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση. Συστήνεται ανεπιφύλακτα σε άτομα που διανύουν μετεγχειρητική περίοδο, έχουν υποστεί μυοσκελετικούς τραυματισμούς, άτομα με οστεοπόρωση, πόνους στον αυχένα, τη μέση ή τα γόνατα καθώς και σε γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της λοχίας.
 
 
Το Clinical Pilates εξασφαλίζει βέλτιστο  αποτέλεσμα, ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα της επιδείνωσης των προβλημάτων λόγω της ικανότητάς του να αναπαράγει μια  ποικιλία κινήσεων και στάσεων.
 
 
Read 1854 times

Related items

Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

Republic Radio 100.3 05