Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Διατροφή και θηλασμός: Συμβουλές για τις μητέρες

 Thilasmos diatrofi1

 

Η διατροφή και ο θηλασμός μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση. Πόσο πρέπει να τρώτε; Τι θα πρέπει να αποφύγετε; Πως μπορεί η διατροφή σας να επηρεάσει το μωρό σας; Ακολουθήστε αυτές τις σημαντικές διατροφικές συμβουλές.
 
Αν θηλάζετε, δίνετε στο μωρό σας θρεπτικά συστατικά που θα προωθήσουν την ανάπτυξη και την καλή του υγεία. Μπορεί να έχετε ερωτήσεις, ωστόσο, σχετικά με το ποια τρόφιμα και ροφήματα είναι κατάλληλα για σας – και πως η διατροφή σας μπορεί να επηρεάσει το μητρικό γάλα και το μωρό σας.
 

Χρειάζομαι επιπλέον θερμίδες, ενώ θηλάζω;

Ναι, ίσως χρειαστεί να φάτε λίγο περισσότερο – περίπου 400 με 500 επιπλέον θερμίδες την ημέρα – για να διατηρήσετε την ενέργεια σας. Για να πάρετε αυτές τις επιπλέον θερμίδες, επιλέξτε τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως με μια κουταλιά της σούπας (περίπου 16 γραμμάρια) φυστικοβούτυρο, μια μπανάνα ή ένα μήλο, και περίπου 225 γραμμάρια γιαούρτι χωρίς λιπαρά.
 

Ποια τρόφιμα θα πρέπει να τρώω κατά τη διάρκεια του θηλασμού;

Δεν υπάρχει καμιά ανάγκη να ακολουθήσετε κάποια ειδική δίαιτα, ενώ θηλάζετε το μωρό σας. Αντιθέτως, επικεντρωθείτε στο να κάνετε υγιεινές επιλογές για να τροφοδοτήσετε την παραγωγή γάλακτος σας. Επιλέξτε μια ποικιλία από δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά. Πλένετε τα φρούτα και τα λαχανικά σας για να μειώσετε την έκθεση σας σε κατάλοιπα φυτοφαρμάκων.
 
Τρώγοντας μια ποικιλία διαφορετικών τροφίμων ενώ θηλάζετε, θα αλλάξει τη γεύση του μητρικού γάλακτος. Αυτό θα εκθέσει το μωρό σας σε διαφορετικές γεύσεις, το οποίο θα μπορούσε να το βοηθήσει να αποδεχθεί μελλοντικά πιο εύκολα τις στερεές τροφές. Για να βεβαιωθείτε ότι εσείς και το μωρό σας παίρνετε όλες τις βιταμίνες που χρειάζεστε, ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει να συνεχίσετε να λαμβάνετε καθημερινά προγεννητική βιταμίνη μέχρι να απογαλακτίσετε το μωρό σας.
 

Πόσα υγρά χρειάζομαι κατά τη διάρκεια του θηλασμού;

Είναι σημαντικό για τις μητέρες που θηλάζουν να διατηρούνται ενυδατωμένες. Να είστε βέβαιες ότι πίνετε τακτικά νερό, κατά προτίμηση πριν διψάσετε, και να πίνετε περισσότερο, αν τα ούρα σας έχουν χρώμα κίτρινο σκούρο. Κρατάτε ένα ποτήρι νερό κοντά σας όταν θηλάζετε το μωρό σας, ή στοχεύστε στο να πίνετε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια νερό ή άλλα υγρά την ημέρα.
 
Να είστε όμως επιφυλακτικές με τους χυμούς και τα ζαχαρούχα ποτά. Η υπερβολική ζάχαρη μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους, ή να σαμποτάρει τις προσπάθειες σας να χάσετε το βάρος της εγκυμοσύνης. Η υπερβολική καφεΐνη μπορεί επίσης να δημιουργήσει πρόβλημα. Περιορίστε τον εαυτό σας σε όχι περισσότερο από 2 έως 3 φλιτζάνια καφεϊνούχων ποτών την ημέρα. Η καφεΐνη στο μητρικό γάλα μπορεί να παρέμβει με τον ύπνο του μωρού σας.
 

Τι γίνεται με τη χορτοφαγική διατροφή και το θηλασμό;

Αν ακολουθείτε μια χορτοφαγική διατροφή, είναι πιθανό να γνωρίζετε ήδη τη σημασία της επιλογής τροφίμων που θα σας δώσει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τη διάρκεια του θηλασμού.
 

Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε σίδηρο, πρωτεΐνες και ασβέστιο

Κατά τη διάρκεια του θηλασμού, κάντε μια επιπλέον προσπάθεια για να διασφαλίσετε ότι η διατροφή σας περιλαμβάνει την αφθονία αυτών των θρεπτικών συστατικών. Μερικές καλές πηγές σιδήρου είναι τα ξερά φασόλια και μπιζέλια, οι φακές, τα εμπλουτισμένα δημητριακά, τα προϊόντα ολικής αλέσεως, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και οι ξηροί καρποί. Για να βοηθήσετε το σώμα σας να απορροφήσει το σίδηρο, τρώτε τις τροφές πλούσιες σε σίδηρο σε συνδυασμό με τρόφιμα υψηλά σε βιταμίνη C, όπως οι φράουλες, τα εσπεριδοειδή, οι πιπεριές και οι ντομάτες.
 
Για πρωτεΐνη, καταναλώστε αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα ή φυτικές πηγές, όπως τα προϊόντα σόγιας και τα υποκατάστατα κρέατος, τα όσπρια, οι φακές, τα καρύδια, οι σπόροι και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Καλές πηγές ασβεστίου είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα σκούρα πράσινα λαχανικά. Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν τα προϊόντα εμπλουτισμένα με ασβέστιο, όπως οι χυμοί, τα δημητριακά, το γάλα σόγιας, το γιαούρτι σόγιας και το τοφού.
 

Λάβετε υπόψη τα συμπληρώματα

Ο γιατρός σας πιθανό να σας συστήσει να παίρνετε καθημερινά ένα συμπλήρωμα βιταμίνης Β12, και σε ορισμένες περιπτώσεις ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D. Η βιταμίνη Β12 βρίσκεται σχεδόν αποκλειστικά στα ζωικά προϊόντα, έτσι ώστε μπορεί να είναι δύσκολο να πάρετε αρκετή από κάποιες χορτοφαγικές διατροφές. Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού σας.
 
Εάν δεν παίρνετε αρκετά τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, όπως το αγελαδινό γάλα και ορισμένα δημητριακά, και έχετε περιορισμένη έκθεση στον ήλιο, μπορεί να χρειαστείτε κάποιο συμπλήρωμα βιταμίνης D. Το μωρό σας χρειάζεται αυτή τη βιταμίνη για να μπορεί να απορροφήσει το ασβέστιο και το φώσφορο. Η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει ραχίτιδα, μια χαλάρωση και εξασθένηση των οστών.
 

Ποια τρόφιμα και ροφήματα θα πρέπει να περιορίσω ή να αποφύγω κατά τη διάρκεια του θηλασμού;

Ορισμένα τρόφιμα και ροφήματα χρειάζονται προσοχή, ενώ θηλάζετε. Για παράδειγμα:
 
⚡ Αλκοόλ
Δεν υπάρχει κάποιο επίπεδο αλκοόλ στο μητρικό γάλα που να θεωρείται ασφαλή για ένα μωρό. Αν επιλέξετε να καταναλώσετε αλκοόλ, αποφύγετε τον θηλασμό μέχρι το αλκοόλ να έχει καθαρίσει εντελώς από το μητρικό σας γάλα. Αν παραλείψετε ένα θηλασμό, αντλώντας το μητρικό γάλα μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την παροχή του γάλακτος. Ωστόσο, η άντληση δεν επιταχύνει την αποβολή του αλκοόλ από το σώμα σας.
 
⚡ Καφεΐνη
Αποφύγετε να πίνετε περισσότερο από 2 έως 3 φλιτζάνια καφεϊνούχων ποτών την ημέρα. Να θυμάστε, η καφεΐνη στο μητρικό σας γάλα μπορεί να ταράξει το μωρό σας ή να εμποδίσει τον ύπνο του.
 
⚡ Ψάρι
Τα θαλασσινά μπορεί να είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Τα περισσότερα θαλασσινά, όμως, περιέχουν υδράργυρο. Η έκθεση σε υπερβολικές ποσότητες υδράργυρου μέσω του μητρικού γάλακτος μπορεί να αποτελέσει κίνδυνο για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του μωρού. Για να περιορίσετε την έκθεση του μωρού σας στον υδράργυρο, ενώ θηλάζετε, επιλέξτε θαλασσινά με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, όπως οι γαρίδες, ο σολομός, ο κονσερβοποιημένος τόνος και το γατόψαρο. Αποφύγετε τα θαλασσινά που είναι πλούσια σε υδράργυρο, συμπεριλαμβανομένων του καρχαρία, του ξιφία και του σκουμπριού.
 
 
Thilasmos diatrofi3
 
 

Θα μπορούσε η διατροφή μου να προκαλέσει ιδιοτροπίες ή αλλεργικές αντιδράσεις στο μωρό μου;

Ορισμένα τρόφιμα ή ροφήματα στη διατροφή σας θα μπορούσαν να προκαλέσουν στο μωρό σας κάποια αλλεργική αντίδραση. Εάν το μωρό σας αρχίζει να γκρινιάζει ή να αναπτύσσει εξανθήματα, διάρροια ή συμφόρηση λίγο μετά τον θηλασμό, συμβουλευτείτε το γιατρό του. Αυτά τα συμπτώματα μπορεί να υποδεικνύουν μια τροφική αλλεργία.
 
Αν υποψιάζεστε ότι κάτι στη διατροφή σας θα μπορούσε να κάνει το μωρό σας να γκρινιάζει περισσότερο από ότι συνήθως, αποφύγετε αυτά τα τρόφιμα ή ροφήματα για έως και μία εβδομάδα για να δείτε αν αυτό κάνει τη διαφορά στη συμπεριφορά του μωρού σας. Δοκιμάστε να εξαλείψετε τα γαλακτοκομικά προϊόντα ή άλλα αλλεργιογόνα τρόφιμα ή συστατικά, όπως:
 
✅ Αγελαδινό γάλα
✅ Αυγά
✅ Φιστίκια
✅ Καρύδια
✅ Σιτάρι
✅ Σόγια
✅ Ψάρι
 
Μερικές γυναίκες που θηλάζουν λένε ότι η αποφυγή πικάντικων ή αεριώδες τροφίμων, όπως τα κρεμμύδια και τα λάχανα, μπορεί να βοηθήσει – αλλά αυτό δεν έχει αποδειχθεί μέσω έρευνας. Μπορείτε, επίσης, να δοκιμάσετε την εξάλειψη ή τη μείωση του ποσού της καφεΐνης στη διατροφή σας.
 
Ένα ημερολόγιο γευμάτων μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε την σχέση μεταξύ της διατροφής σας και της συμπεριφοράς του μωρού σας. Κάντε μια λίστα για ότι τρώτε και πίνετε, μαζί με σημειώσεις για το πώς φαίνεται να αντιδρά το μωρό σας.
 
Εάν η αφαίρεση ενός συγκεκριμένου φαγητού ή ροφήματος από τη διατροφή σας δεν έχει καμιά επίπτωση στην σχολαστικότητα του μωρού σας, προσθέστε το πίσω στη διατροφή σας και εξετάστε άλλους πιθανούς ενόχους. Εάν ανησυχείτε για τη συμπεριφορά του μωρού σας, συμβουλευτείτε το γιατρό του.
 
Να θυμάστε, δεν υπάρχει καμιά ανάγκη να ακολουθήσετε κάποια ειδική δίαιτα, ενώ θηλάζετε. Επικεντρωθείτε απλά σε υγιεινές επιλογές, οι οποίες θα αποφέρουν οφέλη, τόσο σε εσάς όσο και στο μωρό σας.
 
Αναζητάτε πάντα ιατρική συμβουλή!
 
 
 
Read 237 times
Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Banner Egkymosyni ana mina

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 04